دانلود وآو
السلام علی الحسین

اطلاع رسانی سخنرانی های استاد علی اکبر رائفی پور

0 views


رسانی سخنرانی های استاد علی اکبر رائفی پور - اطلاع رسانی سخنرانی های استاد علی اکبر رائفی پور

1542147713 240 اطلاع رسانی سخنرانی های استاد علی اکبر رائفی پور - اطلاع رسانی سخنرانی های استاد علی اکبر رائفی پور

 

این صفحه مربوط به اطلاع رسانی زمان و مکان سخنرانی های استاد رائفی پور می‌باشد و ان‌شاءالله به‌صورت مستمر به‌روز خواهد شد.

 

  • لطفاً به نکات زیر توجه فرمایید:

 

  • با توجه به پرسش‌ها و درخواست‌های مکرر مهدی یاوران عزیز این صفحه، موقتاً ایجاد شده و با توجه با بازخورد کاربران به‌کار خود ادامه خواهد داد.
  • درصورتی‌که موسسه مصاف، زمان و مکان جلسات را اطلاع رسانی کند و ما هم از آن مطلع شویم و زمان و امکان درج آن در این صفحه نیز وجود داشته باشد، اطلاع رسانی انجام خواهد شد. (با توجه به این موضوع اگر اطلاع رسانی در این صفحه درج نشود، به این معناست که این امکان برای ما وجود نداشته!)
  • بعضی از جلسات به صورت عمومی نمی‌باشند (به علت محدودیت محل سخنرانی، یا غیر عمومی بودن موضوع جلسه و …) و اطلاع رسانی آن از طرف موسسه مصاف انجام نمی شود و طبیعتاً امکان درج آن در این این صفحه هم ممکن نخواهد بود.
  • اطلاع رسانی بعضی از جلسات فقط با استفاده از بنرهای تبلیغاتی و در محل برگزاری انجام می‌شود (به علت محدودیت محل سخنرانی و …) و اطلاع رسانی آن از طرف موسسه مصاف انجام نمی‌شود و امکان درج آن جلسات هم در این صفحه هم ممکن نخواهد بود.
  • تمام سعی ما بر این است که ان‌شاءالله به محض این که امکان اطلاع رسانی در این صفحه وجود داشته باشد، این کار را انجام دهیم ولی اگر به هر دلیلی این امکان برای ما وجود نداشته باشد و انجام نشود، پیشاپیش از مشکلات احتمالی که ممکن است در این امر (درج لحظه‌ای زمان و مکان سخنرانی‌ها) پیش بیاید، و احتمالاً موجب ناراحتی دوستان و همراهان خواهد شد، پوزش می‌طلبیم.

 

التماس دعای فرج 


 

عنوان: مراسم عید بیعت در تهران

سخنران: استاد علی اکبر رائفی پور

مادحین: حاج محمدرضا طاهری و حاج سید مجید بنی‌فاطمه

شعرخوانی: سید حمیدرضا برقعی

مکان: تهران – میدان امام حسین (علیه السلام)

زمان: شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ – ساعت ۱۵

 


پست مرتبط:


mahdimouood.ir

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

رشد ۱۰ درصدی دشمنی با مسلمانان در آلمان

دسته بندی: قرآن
0 views


10 درصدی دشمنی با مسلمانان در آلمان - رشد 10 درصدی دشمنی با مسلمانان در آلمان

به گزارش ایکنا؛ این پژوهش با همکاری بنیاد «هاینریش بل» انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که ۴۴.۱ درصد از افرادی که در نظرسنجی‌های این پژوهش‌ شرکت کرده‌اند، با ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به آلمان موافق هستند، این درحالی است که در بررسی‌های جدید در ایالت‌های فدرال، این آمار ۵۰.۷ درصد است و نسبت به سال‌های قبل که ۴۲.۲ درصد بوده، رشد قابل توجهی داشته است.

براساس این تحقیق، ۵۸.۸ درصد از پاسخ‌دهندگان، حتی مسلمانان را افرادی غریبه در کشور خود می‌دانند. این آمار نشان می‌دهد که میزان مخالفت با حضور مسلمانان در آلمان از سال ۲۰۱۴،  در حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است. آیمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در این‌ باره می‌گوید:«نگرش‌های نژادپرستانه مانند مواد مخدر برای افراط‌گرایان، خطرناک و اعتیادآور است. علاوه بر این، نگرش‌هایی که متأسفانه در شرق آلمان بیشتر دیده می‌شود، تهدیدی جدی برای دموکراسی است. تقریبا یک سوم جمعیت جامعه دموکراتیک ما، اکنون نژادپرست هستند، بنابراین مهم است که هر چه سریع‌تر، اقدامات پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از گسترش این نگرش در جامعه به‌کار ببریم.»

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در برلین؛ این تحقیق همچنین تفاوت‌های میان شرق و غرب آلمان را مشخص می‌کند. در شرق آلمان، نگرش راست‌گرایان افراطی بیشتر دیده می‌شود: ۸.۵ درصد مردم در شرق آلمان نگرش افراطی دارند، در حالیکه در غرب آلمان ۵.۴ درصد از شهروندان طرفدار راستگرایان افراطی هستند. المار برهلر، یکی از مدیران این پژوهش، ساختار اجتماعی متفاوت را دلیل این تفاوت می‌داند. او همچنین اشاره می‌کند که بسیاری از افراد تحصیل‌کرده از شرق به غرب آلمان نقل‌ مکان کرده‌اند. این پژوهش همچنین به حزب آلترناتیو برای آلمان اشاره کرده است. براساس نتایج این پژوهش، راستگرایان افراطی در حال حاضر یک خانه سیاسی و حزبی قدرتمند پیدا کرده‌اند.

در واقع رأی‌دهندگانی که به طور مشخص نگرش راست افراطی دارند، حزب آلترناتیو برای آلمان را انتخاب می‌کنند. از سوی دیگر رأی‌دهندگان به حزب آلترناتیو برای آلمان نسبت به رأی‌دهندگان سایر احزاب، نگرش‌های بیگانه‌ هراسی و ضد دموکراتیک بیشتری دارند. به طور خلاصه می‌توان گفت که نگرش‌های راستگرایان افراطی دوباره در جامعه آلمان نفوذ کرده است و این مسئله در شرق این کشور بیشتر دیده می‌شود.

براساس نتایج پژوهش دانشگاه لایپزیگ، بسیاری از پاسخ‌دهندگان به برابری افراد در جامعه نیز اعتقادی ندارند. از سوی دیگر، تعداد زیادی از آلمانی‌ها احساسی دوگانه نسبت به دموکراسی دارند. از دید آنان آزادی‌های فردی مهم است اما ارزش‌های عمومی اهمیتی ندارند. به نظر می‌رسد که دموکراسی در جامعه آلمان در معرض خطر قرار گرفته است. در این شرایط، راستگرایان افراطی می‌توانند بخشی از جامعه را برای اهداف خود بسیج کنند. در شرق و غرب آلمان به وضوح نسبت به گروه‌های غیر آلمانی، خشم و نفرت وجود دارد و اقداماتی علیه آنان انجام می‌شود.

انتهای پیام

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

هنوز انتقادهایی بر خروجی‌های آموزش و پرورش وجود دارد

دسته بندی: قرآن
0 views


انتقادهایی بر خروجی‌های آموزش و پرورش وجود دارد - هنوز انتقادهایی بر خروجی‌های آموزش و پرورش وجود دارد

به گزارش خبرگزاری ایکنا از خراسان رضوی سید محمد بطحایی امروز در نشست سالانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در هتل نماز برگزار شد، با اشاره به‌ همکاری‌های بین حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش گفت: در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات زیادی در آموزش و پرورش انجام شد تا تحول مورد نظر صورت گیرد. این تلاش‌ها دستاوردهایی داشته و آثار مثبتی بر جای گذاشته که امروز شاهد این آثار هستیم.

وی افزود: اما این تلاش‌ها و زحمت‌ها که از دهه ۶۰ شروع شده و تاکنون نیز ادامه دارد، هنوز نتوانسته است توقع و مطلوبیت نظام آموزش و پرورش را برای مدیران ارشد و سیاست گذاران رقم بزند. همچنین هنوز خروجی‌های آموزش و پرورش مورد پسند مطلوبیت سیاست گذاران کشور قرار نگرفته است.

بطحایی با اشاره به‌ اینکه هنوز انتقادهایی بر خروجی‌های آموزش و پرورش و فارغ التحصیلان و توانمندی‌های آن‌ها وجود دارد، گفت: کاستی‌هایی که در رابطه با فارغ‌التحصیلان آموزش و پرورش وجود دارد، فقط به‌ نقایص نظام آموزش و پرورش بازنمی‌گردد بلکه عوامل مختلفی بر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان ما تاثیرگذار بوده که بسیاری از آن از مدیریت آموزش و پرورش ما خارج است و تمام بار این نقص متوجه آموزش و پرورش نیست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما منکر وجود نقایص در آموزش و پرورش نیستیم، تصریح کرد: باید صادقانه بپذیریم که بخشی از این نقص بر عهده آموزش و پرورش است. باید مسئولیت نواقصی که می‌بینیم را بپذیریم چراکه بخشی از این نقایص‌ به‌ سیستم آموزش و پرورش بازمی‌گردد.

انحرافات، عاملی برای کم شدن سهم اهداف پرورشی و تربیتی
وی با اشاره به اینکه در نظام آموزش و پرورش، به‌ خصوص در دو دهه اخیر، ناخواسته انحرافی را در برنامه‌ریزی درسی و آموزشی اعم از برنامه رسمی و غیررسمی به وجود آمده، تصریح کرد: این انحرافات سبب شده سهم اهداف پرورشی و تربیتی که ناظر بر توسعه و گسترش مهارت‌هاست، نسبت به اهداف شناختی به‌ شدت کاهش یابد.

بطحایی ادامه داد: سهم اهداف پرورشی و تربیتی که ناظر بر توسعه و گسترش مهارت‌هاست، نسبت به اهداف شناختی به‌ شدت کاهش یافته است و سبد یادگیری دانش آموزان در دوران تحصیل مدرسه‌ صرفا مملو از اهداف شناختی، به‌ ویژه در لایه حافظه محوری شده و محفوظات کودکان تقویت شده و در سطح علمی دانش‌آموزان ما به‌ خوبی مطالب را حفظ می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان امروز به‌ خوبی حلال، حرام و جوانمردی را تعریف می‌کنند اما آنجا که باید مراقبت کند و حلال و حرام را در زندگی مواظبت کند، مهارت ندارند، اضافه کرد: آنجا که جوانمردی و از خودگذشتگی را در زندگی فردی و اجتماعی باید در عمل نشان داد، دانش آموزان ما نمره خوبی نمی‎گیرند.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان در حوزه شناخت و اهداف شناختی به‌ خوبی مسلط شدند و مطالب را حفظ کرده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه در سطحی‌ترین لایه شناخت که آن هم حافظه کوتاه‌مدت است، دانش‌آموزان بسیار مسلط شده‌اند. این انحراف کاهش اهداف پرورشی، تربیتی و توسعه مهارت‌های آموزشی نیز مربوط به دوران مدرسه در حوزه اهداف شناختی است.

بطحایی با بیان اینکه این انحراف در دو دهه اخیر ابتدا در متوسطه دوم آغاز شد، گفت: به‌ تدریج این مصیبت در نظام آموزش و پرورش ما سایر پایه‌های پایین‌تر را نیز فرا گرفت. متاسفانه ما امروز شاهد آن هستیم که در دوره ابتدایی نیز این فضا حاکم شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تبلیغات تلویزیونی و رسانه‌ای شاهد هستیم که این موضوع حتی در دوره‌های پیش‌دبستانی نیز فراگیر شده و سایه شوم خود را بر فضای تربیتی و پرورشی گستردانده است.

وی با بیان اینکه کنکور یکی از مهم‌ترین عوامل این موضوع بوده است، تصریح کرد: امیدوارم با تلاش‌های که صورت می‌گیرد، به‌ تدریج سهم این عامل کاهش پیدا کند و ما بتوانیم در مدارس خود و در سبد یادگیری بچه‌ها سهم بیشتری را به‌ اهداف پرورشی اختصاص دهیم. البته این کار سخت و دشوار است و دشواری آن نیز بخش عمده آن مربوط به‌ عادتی بوده که در کشور پیش آمده است.

بطحایی با اشاره به اینکه کنکور و شبه کنکور و موضوعاتی مانند آن سبب شد که تمام تمرکز ما در مدارس صرفا صرف مفاهیم شناختی شود، اظهار کرد: معلم در مدرسه و کلاس فرصتی برای پرداختن به‌ مهارت‌های دیگر پیدا نمی‌کند و فرصتی برای تمرین مهارت‌هایی که بخش عمده آن مبتنی بر آموزه‌های دینی مورد تاکید است، پیدا نمی‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه و مراکز عالی دیگر نیازی به‌ کنکور وجود ندارد، اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند براساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه‌ها شوند.

وی با بیان اینکه تلاشی که در دولت دوازدهم و آموزش و پرورش انجام می‌دهیم، این است که عواملی که منجر به‌ انحراف در برنامه‌ریزی شده و اهداف تربیتی و پرورشی ما را کنار گذاشته، برطرف کردن اهداف صرفا شناختی باشد، عنوان کرد: در دوره ابتدایی تلاش خوبی در سال گذشته شروع شد و امیدوارم این تلاش استمرار یابد و از دوره ابتدایی کار را به گونه‌ای پیش ببریم تا این آزمون‌های مخرب که با عناوین مختلف برگزار می‌شود، تمام آن را در دوره ابتدایی ممنوع کردیم و به‌ شدت درراستای اجرایی آن جدی هستیم و هرجا که تخلفی صورت گیرد، بلافاصله برخورد خواهیم کرد.

بطحایی با اشاره به اینکه کتاب‌های کمک درسی را در دوره ابتدایی را منع کرده‌ایم، ادامه داد: در سال تحصیلی جدید در سایر دوره‌های تحصیلی نیز به‌ تدریج این انحراف که در مسیر تعلیم و تربیت وجود دارد را اصلاح می‌کنیم تا فرایند آن به‌ مسیر اصلی بازگردانده شود.

مدرسه محلی برای تمرین زندگی است
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مدرسه محلی برای تمرین زندگی کردن است، تصریح کرد: کودکان باید در مدرسه یاد بگیرند که مسائل زندگی خود را چگونه حل کنند.

وی ادامه داد: چگالی زیادی که در مفاهیم شناختی وجود دارد، منجر به‌ سوءاستفاده‌هایی می‌شود که با عنوان کتاب‌های کمک آموزشی در سال‌های اخیر فراروان دیده می شود که این عامل سبب دو برابر شدن مشکل ما را در آموزش و پرورش شده است.

بطحایی بیان کرد: مدارس به‌عنوان کانون اجتماعی باز تعریف شده و مدرسه به‌ عنوان کانون تربیتی محله شناخته می شود. همچنین مدرسه باید به‌ یک محیط بانشاط و سرزنده برای دانش‌آموزان تبدیل شود. این سرزندگی زمانی ایحاد می‌شود که دانش‌آموزان احساس کنند آنچه که در مدرسه یاد می‌گیرند، در زندگی اجتماعی آن‌ها بکار گرفته می‌شود و حتی افرادی که در این مسیر غلط موفق می‌شوند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار در نظام آموزش و پرورش دو ساعت از برنامه رسمی این سازمان را در اختیار معلم و مدرسه قرار دادیم تا در حوزه‌های صلاح دید خود استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه ما برای پیمودن و اصلاح این مسیر نیازمند کمک فکری و کارشناسی حوزه‌های علمیه هستیم، اظهار کرد: برای دوره‌های تربیت معلم نیازمند تجربه صاحب‌نظران حوزه‌های علمیه هستیم. نباید تلاش شود که دو نهاد را به‌ زور به‌ یکدیگر متصل کنیم بلکه این دو نهاد باید در هم تلفیق شوند. در آن صورت است که همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش رخ می‌دهد.

بطحایی گفت: در مراکز حوزوی باید متخصصینی که با مسائل امروز تعلیم و تربیت آشنا هستند، حضور داشته باشند تا با بیان مسائل فرزندان مان را که امروز به‌ شدت در خطر هستند، آگاه کنند.
 
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در آموزش و پرورش این است که اعتماد مردم و معلمان نباید کاهش یابد و هر عاملی که سبب شود اعتماد جامعه به‌ مدرسه و معلمان کاهش یابد، آسیبی به‌ نظام ماست.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مراقبت باشید تا آموزش و پرورش‌های جایگزین در کنار آموزش و پرورش رسمی شکل نگیرد، گفت: در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که برخی مساجد کودکان را از آموزش و پرورش رسمی جدا می کنند و سبب می‌شود با یک نظام تعلیم و تربیت دیگر مشغول به‌ تحصیل شود که این امر مردم را به‌ آموزش رسمی کشور خود بی‌اعتماد کند.

انتهای پیام

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

گزارش تمرین تیم ملی فوتبال|کی‌روش تغییر استراتژی داد، بیرانوند مصدوم شد/ تداوم قهر ملی‌پوشان

دسته بندی: ورزشی
0 views


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان برای انجام بازی دوستانه مقابل ترینیدادوتوباگو که جزو برنامه آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در جام ملت‌های آسیاست، از ساعت ۱۱:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در زمین شماره دوی آکادمی ملی فوتبال آغاز شد.

* کارلوس کی‌روش حدود ۲۰ دقیقه پیش از آغاز تمرین در زمین حاضر شد و به همراه دستیارش در حال طراحی تمرینات بود.

* با وجود اینکه امیرحسین حسینی، مدیر رسانه‌ای تیم ملی روز گذشته اعلام کرده بود بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی تصمیم گرفتند با رسانه‌ها صحبت نکنند، اما بازهم برنامه روزانه مصاحبه‌ها اعلام شد و قرار بود کاوه رضایی، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی مقابل رسانه‌ها حاضر شوند که تصمیم‌شان برای مصاحبه نکردن و به نوعی قهر با مردم و رسانه‌ها تغییر نکرد. نماینده برخی رسانه‌ها این موضوع را قهر ملی پوشان با مردم تلقی کردند که به اصطلاح رسانه‌ها پل ارتباطی تیم ملی با هواداران است.

* در تمرین امروز ۲۱ بازیکن حضور داشتند که سردار آزمون، سامان قدوس و صادق محرمی غایبان تمرین بودند.

* پیش از آغاز تمرین بین چند بازیکن تیم ملی و اعضای کادر فنی کری‌خوانی در دقت ضربه به توپ بود. به این شکل که آنها از فاصله‌ای حدوداً ۲۰ متری با خط عرضی میانه میدان باید به گونه‌ای به توپ ضربه می‌زدند که روی خط بایستد که البته هیچکدام از بازیکنان و اعضای کادر فنی موفق به انجام این چالش نشدند.

* بازیکنان با شروع رسمی تمرین ابتدا سه دور در زمین دویدند و پس از انجام حرکات کششی به دو گروه سبز و نارنجی تقسیم شدند که ابتدا کی‌روش اولین بخش از تمرینات تاکتیکی را برای آنها شرح داد. در حالی که استراتژی کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انجام بازی دفاعی بود و تیم‌های مقابل صاحب توپ بودند، سرمربی تیم ملی مانند روز گذشته تأکید به حفظ توپ و انجام بازی مالکانه داشت. در بخش اول تمرین ملی‌پوشان در زمینی با شش دروازه کوچک فوتبال بازی کردند که پیش از گل زدن پاسکاری و رساندن تعداد پاس‌های سالم و بدون قطع شدن به عدد ۱۰ بود که در این صورت هر تیم یک امتیاز می‌گرفت.

* هنگام انجام بخش اول تمرین دروازه‌بان‌ها مشغول انجام تمرین اختصاصی با لوپز، مربی دروازه‌بان‌ها بودند. مرتضی پورعلی‌گنجی و پژمان منتظری هم که به اردو دعوت نشده‌اند و روند درمانی خود را پس از مصدومیت طی می‌کنند، ۳۰ دقیقه دور زمین دویدند و سپس زمین تمرین را ترک کردند. اشکان دژاگه هم که روز گذشته اختصاصی تمرین کرده بود، امروز بدون مشکل با سایر بازیکنان تمرین کرد.

* در بخش بعدی مهاجمان و هافبک‌ها دو گروه سبز و نارنجی بودند و مدافعان نیز به همین دو گروه تقسیم شدند که به نوبت دستورات تاکتیکی را انجام می‌دادند. در این بخش هافبک‌ها و مهاجمان سبز پوش مقابل مدافعان نارنجی پوش باید با انجام کارهای ترکیبی توپ را به گل تبدیل می‌کردند و پس از یک دقیقه جای دو گروه با یکدیگر عوض می‌شد. دروازه‌بان‌ها نیز به تناوب جای خود را با هم درون دروازه عوض می‌کردند. این بخش از تمرین با سرعت بالایی انجام می‌شد.

* پس از گذشت ۵۵ دقیقه از تمرین کی‌روش به بازیکنان استراحتی سه دقیقه‌ای برای نوشیدن آب داد که در این فرصت به صورت اختصاصی با مهدی طارمی صحبت کرد تا وظایف تاکتیکی‌اش را در خط حمله برای او تشریح کند. بخش بعدی تمرین فوتبال تحت فشار در نیمی از زمین بود که پاسکاری و ایجاد فضای خالی برای حمله در دستور کار تیم صاحب توپ قرار داشت و تیم مقابل نیز باید با پرس از بالا، توپ را پس می‌گرفت. علیرضا بیرانوند در این بخش از تمرین حضور نداشت و با توجه به حضور دو دروازه‌بان تمرین با حضور ۲۰ بازیکن برگزار شد.

* علیرضا بیرانوند دچار گرفتگی عضله شد که به همین دلیل فیزیوتراپ تیم ملی روند یخ درمانی را کنار زمین انجام داد و پس از ۲۰ دقیقه دروازه‌بان تیم ملی تمرین را ترک کرد.

*‌ در تمرین امروز، پس از پایان تمرینات تیمی، بازیکنان در چند بخش مختلف به انجام تمرینات اختصاصی پرداختند. رامین رضاییان و احسان حاج‌صفی با حضور سیدحسین حسینی درون دروازه ضربه ایستگاهی می‌زدند. رضاییان در این بخش وقتی ضربه خوبی به توپ نزد اصطلاحی زشت به زبان انگلیسی را به کار برد که باعث تعجب حاضران در تمرین شد. در قسمت دیگری از زمین نیز بازیکنان کناری از چپ و راست برای مدافعان توپ ارسال می‌کردند که وظیفه مدافعان دور کردن توپ بود. کی‌روش در این تمرین تأکید داشت مدافعان توپ را به میانه زمین بفرستند تا بتوان از توپ برگشتی برای حمله استفاده کرد. در قسمتی از زمین هم مهاجمان به همراه مسعود شجاعی و مهدی ترابی، وظیفه گلزنی به امیر عابدزاده را داشتند تا دقت‌شان در ضربات آخر را بالا ببرند.

انتهای پیام/

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

غزه در التهاب آتش و خون

دسته بندی: قرآن
0 views



در التهاب آتش و خون - غزه در التهاب آتش و خون

باریکه غزه شامگاه دوشنبه شاهد حملات و تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی بود و طی آن جنگنده‌های اسرائیلی با شلیک ده‌ها موشک مناطق مسکونی در غزه را هدف حملات خود قرار دادند که این حملات با واکنش گروه‌های مقاومت رو به رو شد. هواپیماهای اسرائیلی همچنین ساختمان شبکه ماهواره‎ای الاقصی در غرب شهر غزه را به طور کامل با خاک یکسان کردند. در پی تداوم حملات اسرائیل به نوار غزه، تمامی مؤسسات و نهادهای دولتی و خصوصی، مدارس و دانشگاه‎های سراسر نوار غزه امروز تعطیل شد.

۱۳۹۷/۰۸/۲۲    – Reuters, AP

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

برگزاری نشست بین‌المللی تأسیس جایزه ادبی فلسطین

دسته بندی: قرآن
0 views


نشست بین‌المللی تأسیس جایزه ادبی فلسطین - برگزاری نشست بین‌المللی تأسیس جایزه ادبی فلسطین

به گزارش ایکنا؛ در این نشست که با حضور میهمانانی از اتحادیه نشر و انجمن‌های ادبی ۱۴ کشور جهان اسلام برگزار خواهد شد، علی اکبر ولایتی؛ مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی  به ایراد سخن خواهد پرداخت.

نشست بین‌المللی تأسیس جایزه ادبی فلسطین طی روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان  از ساعت ۹ صبح در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.

هم‌فکری و گفت‌و‌گو درباره تأسیس جایزه ادبی  فلسطین و بررسی زمینه‌های همکاری بیشتر تشکیلاتی  از جمله محورهای دستور جلسه این نشست خواهد بود.

انتهای پیام

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

زمینه‌های پیدایش اعتقاد به قرآن‌بسندگی در میان قاریان صدر اسلام

دسته بندی: قرآن
0 views


گروه اندیشه ــ طبق یک تحلیل تاریخی، تأکید فراوان خلیفه دوم بر قرآن کریم به وسیله گسترش قرآن‌آموزی و منع نقل احادیث نبوی، زمینه‌ساز گرایش قاریان به جریان قرآن‌بسندگی بوده است.

پیدایش اعتقاد به قرآن‌بسندگی در میان قاریان صدر اسلام - زمینه‌های پیدایش اعتقاد به قرآن‌بسندگی در میان قاریان صدر اسلام

به گزارش ایکنا؛ یکی از گروه‌های اجتماعی که در صدر اسلام شکل گرفت، قاریان یا قرّاء بودند که بعدها از درون آنان، جریانی موسوم به خوارج شکل گرفت. توجه ویژه قاریان به قرآن، به شکلی که آنها را از سایر طبقات جامعه متمایز می‌کرد، این سوال را به پیش می‌کشد که چگونه بخش قابل توجهی از قراء به تفکر قرآن بسندگی گراییدند؟
مقاله «زمینه‌های پیدایش قرآن‌بسندگی در میان قاریان صدر اسلام» به قلم حمیدرضا ثنائی و مهدی مجتهدی که در شماره ۵۹ فصلنامه تخصّصی مطالعات قرآن و حدیث سفینه انتشار یافته، به بررسی این موضوع پرداخته است.
در آغاز این مقاله می‌خوانیم: «حشر و نشر گسترده و عمیق قراء صدر اسلام با قرآن علاوه بر تأثیر در خط‌مشی آنان در مسایل سیاسی ـ اجتماعی، شخصیت فرهنگی خاصی نیز بدیشان بخشیده بود. کاربرد «اهل قرآن» و «صاحب قرآن» درباره‌ قاریان قرآن در منابع از همین حشر و نشر قراء با قرآن سرچشمه می‌گیرد. این حشر و نشر نمودهایی ظاهری داشت: یکی از نمودهای بارز آن قرائت فراوان قرآن بود. گفته شده اُبَی در هشت شب و تـَمیم‌داری و عبدالله بن عَمْرو بن العاص در هفت شب قرآن را ختم می‌کردند. همچنین قاریان قرآن در این عهد به شکل چشمگیری از آیات قرآن و مضامین قرآنی در کلام خود بهره می‌جستند و گویا در دوره خود به این ویژگی متصف بوده‌اند و این از آن بود که قرآن برای قاریان و مفسران اولیه چیزی بیش از یک متن بود. اینان علاقه‌مند بودند زندگی خود را بر پایه قرآن شکل دهند و زندگی هم عصران خود را بر پایه‌ قرآن شکل دهند و زندگی هم‌عصران خود را با روح قرآن و تعالیم این کتاب مقدس آمیخته کنند.
از دیدگان مولف، جایگاه اجتماعی ـ سیاسی قراء در خلافت عمر بن الخَطّاب بیش از پیش ارتقا یافت. او با هر انگیزه‌ای که داشت، تلاش کرد قاریان قرآن را در جامعه‌ عصر خویش برکشد. اصحاب مجلس او قراء بودند و این قراء، جوان یا پیر، در مجلس او شرکت می‌کردند و گاهی خلیفه با ایشان مشورت می‌کرد. گزارش شده که او هرگاه ابوموسی اشعری را می‌دید خطاب به وی می‌گفت: «ذکّرْنا یا اباموسی» و ابوموسی قرآن می‌خواند.
خلیفه در زمان شرکت در مراسم حج، زید بن ثابت را در مدینه به جای خویش می‌گمارد. او یکی از ملاک‌های تعیین عطای سالیانه را میزان قرائت (حفظ) قرآن قرار داد. شاید به همین منظور بود که به ابوموسی اشعری، والی خود در بصره، نامه نوشت و از او خواست نام قاریان قرآن را به او اطلاع دهد
فعالیت‌های علمی و آموزشی قراء در عهد خلفای راشدین به سرعت گسترش یافت. اهتمام خلفا به ویژه عمر بن خطّاب به آموزش توده‌های نومسلمان، رشد یک طبقه خاص فرهنگی با عنوان «قراء» را در این عهد سبب گردید. از آن جا که در این عصر قرآن مهمترین ماده‌ آموزش دینی نزد مسلمانان بود و راه درازی برای پیدایی و رشد معارف و علوم دینی و غیردینی در پیش بود، فعالیت‌های آموزشی عمدتاً بر قرآن تمرکز داشت. به نظر می‌رسد تأکید خلیفه عمر نیز مبنی بر این‌که آموزش در ایالات به ویژه کوفه و بصره از محدوده قرآن مثلاً به سنت کشیده نشود، در این امر بی‌تأثیر نبوده است.
خلیفه‌ دوم نسبت به آموزش قرآن در برخی از شهرها توجه بیشتری از خود نشان می‌داد و در این میان، شاید بیش‌ترین توجه او به کوفه بود. این شهر که وضع اجتماعی خاصی داشت به سبب عنایت خاص خلیفه دوم به مرکز علمی مهمی بدل گردید.
در بخشی از مقاله با عنوان «تمایل به سنت عمر در میان دسته‌ای از قاریان عراقی در صدر اسلام» می‌خوانیم: دسته‌بندی قاریان قرآن در عهد پیامبر(ص) و دو خلیفه نخست دشوار به نظر می‌رسد، ولی به تدریج با پدید آمدن عواملی گوناگون از اواخر خلافت عثمان تا پایان خلافت امام علی(ع)، این طبقه فرهنگی در دسته‌هایی گوناگون ظاهر شدند. در میان هر دسته از قرائی که در دوره‌ مورد بحث در کنار هم قرار می‌گرفتند، خصوصیات یک گروه منسجم دیده نمی‌شود؛ بلکه صرفاً عواملی چون بروز یک جریان سیاسی مثلاً مخالفت با عثمان یا عدم مخالفت با او ایشان را در یک دسته قرار می‌داد. عواملی چند سبب دسته بندی قراء در این دوره شده است که در نگاهی کلی می‌توان آن‌ها را چنین برشمرد: وابستگی به حوزه یا مجالس درسی قاریان صحابی با اعتقادات و گرایش‌های سیاسی خاص؛ عوامل سیاسی؛عوامل نژادی و قبیله‌ای.
چنان‌که از نظر گذشت، پیدایی طبقه‌ای به نام قراء در صدر اسلام بیش‌تر وامدار تلاش‌هایی است که خلیفه‌ دوم در جهت آموزش قرآن به توده‌های تازه مسلمان مبذول داشت. همچنین بیان شد که او در حالی که شدیداً از نقل حدیث جلوگیری و راویان را توبیخ می‌کرد، عنایت خاصی به قاریان قرآن داشت. با این وصف، طبیعی است که بسیاری از قاریان در زمان خلفای بعدی به وضع استثنایی خود در زمان خلافت او چشم بدوزند. از همین جاست که در دوره‌ خلافت عثمان و همچنین امام‌علی(ع) دسته‌ای بزرگ از قاریان قرآن هوادار «سنت عمر» به وجود آمد که در تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عصر خویش اثر قابل ملاحظه‌ای گذاشتند.
این قاریان قرآن که خود را هوادار «سنّت عمر» نشان می‌دادند، پس از حضور در صِفّین، نخست در زمره‌ تحمیل‌کنندگان حکمیت درآمده و شگفت‌آور آن‌که سپس در کسوت محکّمه و خوارج ظاهر شدند. در رأس دسته‌ هوادار این سنت باید از ابوموسی اشعری یاد کرد که در خلافت عمر مدتی والی بصره و زمانی حکمران کوفه بود. او در کنار قراء یاد شده در صفین حضور نداشت و گویا این قاریان ارادتی بدو داشتند. این قراء که در صِفّین تنها بر حَکَم قرار گرفتن وی تأکید و اصرار داشتند، «گروهی از زهدگرایان مُصِر بر سنت شیخین» بودند. حتی مالک اشتر که گرایش علوی او پوشیده نیست، در ابتدای خلافت امام علی(ع)، او را برای امارت کوفه به خلیفه پیشنهاد داده بود و در واقع، به نوعی شاید بتوان از تمایل وی به ابوموسی در آغاز خلافت امام علی(ع) سخن گفت که ظاهراً گرایش عمومی بسیاری از قاریان کوفه در این زمان بوده است؛ اگرچه شاید این پیشنهاد بنا بر اقتضای سیاسی و اجتماعی کوفه ارائه شده باشد.
به هر رو، ابوموسی در مذاکرات خویش با عمرو بن عاص، آشکارا از گرایش خود به سنت عمر پرده برداشت. او به عَمرو پیشنهاد کرد که «اگر دوست داشته باشی سنت عمر را احیاء کنیم» و چنین سوگند یاد کرد که اگر بتوانم نام عمر یا سنت عمر را زنده خواهم کرد. به همین سبب، نظر او آن بود که عبدالله بن عمر به خلافت برداشته شود.
گزارش‌ها درباره‌ گرایش قاریان و به‌تبع، خوارج این دوره به «عمر و سنت او» به آنچه نقل شد، محدود نیست. احتمالا اَسوَد بن یزید نَخَعی از شاگردان ابن‌مسعود نیز که به دلیل ملازمت با خلیفه عمر ، در زمره‌ «اصحاب مجلس عمر» نیز قرار داشته، از دیگر هواداران سنت عمر بوده است. از عائشه نقل شده که کسی در عراق نزد او گرامی‌تر از أسْوَد نبوده است. به نوشته‌ ثقفی‌کوفی، او و مسروق، دیگر شاگرد ابن‌مسعود، به نزد عایشه رفت و آمد و از امام علی(ع) نزد او بدگویی می‌کرده‌اند. ثقفی در جای دیگری آورده است که آن دو و چند شاگرد دیگر عبدالله، بغض و دشمنی امام ‌علی (ع) را در دل داشته و مردم را از یاری او باز می‌داشته‌اند.
همچنین درباره‌ خوارج نهروان گزارش شده است که از مذاکره با نمایندگان امام ‌علی(ع) سرباز زدند و شرط غیرممکنی را مطرح ساختند که طبق آن، در صورتی از او فرمان خواهند برد که او هم چون عمر با آنان رفتار کند. از عبدالله بن شَجَره سُلَمی از خوارج نهروان نیز نقل شده است که می‌گفت: حق برای ما روشن شده است، از شما پیروی نمی‌کنیم مگر مانند عمر را برای ما بیاورید. افزون بر این، چنان‌که گفته شد، قاریانی که بعداً در کسوت محکمه و خوارج ظاهر شدند، در زمان انتخاب حکم عراق به ابوموسی اشعری گرایش داشتند و او را شایسته‌ حکم قرار گرفتن دانستند. با توجه به تمایل شدید ابوموسی به سنت عمر، شاید بتوان این تمایل را نیز به عنوان قرینه‌ای دیگر بر تعلق بسیاری از محکمه و خوارج به قاریان هوادار سنت عمر مطرح ساخت.
چنانچه اجمالا اشاره شد، تمایل این قاریان و خوارج به عمر بن خطّاب احتمالا به سبب موقعیت و مزایایی بود که در خلافت او دارا بودند. شاید تفاوتی که قراء در شرایط موجود نسبت به دوره‌ خلافت عمر احساس می‌کردند، در مقدار عطا بوده است.
پیش‌تر ضمن سخن از حشر و نشر قراء با قرآن از کاربرد فراوان آیات قرآن توسط محکمه و خوارج سخن گفته شد. قاری بودن همه‌ محکمه و خوارج نیز که منابع صراحتا از آن سخن گفته‌اند، این نکته را تأیید می‌کند؛ زیرا چنان‌که گفته شد، تمامی قاریان صدر اسلام در کلام خود مکررا از آیات قرآن بهره می‌برده‌اند و خوارج به عنوان دسته‌ای از قاریان صدر اسلام از این قاعده مستثنا نبوده‌اند. بنابراین، می‌توان هر آنچه را که درباره‌ قاریان قرآن در صدر اسلام صادق بوده و پیش‌تر درباره‌ آن سخن گفته شد، به خوارج این عهد نیز نسبت داد. از این رو، می‌توان گفت اندیشه‌ قرآن‌بسندگی که از اعتقادات بسیاری از قاریان صدر اسلام بود و در اثر عوامل گوناگونی پدید آمده بود، در میان خوارج نیز وجود داشته است.
در این جا مناسب است که اجمالا درباره‌ تعلق خوارج به قاریان صدر اسلام سخن گفته شود. با وجود سخنان و مواضع برخی از شخصیت‌ها و قاریان برجسته‌ مانند سعد بن ابیوقاص و ابوموسی اشعری، قرّاء بسیاری در نبرد صِفِّین شرکت کردند. پس از به نیزه شدن مصاحف از سوی سپاه شام، آن گروه که امام علی(ع) را به قبول حکمیت واداشتند، بخشی از قاریان سپاه عراق بودند. منابع از این ایشان با عبارت «قرّائی که بعداً خوارج شدند» یاد کردهاند. این گروه ظاهرا اکثریت قرّاء سپاه عراق را تشکیل می‌دادند. همین قاریان پس از چندی از کرده‌ خود پشیمان شدند و با نادرست خواندن حکمیت غیرخدا، از سپاه کناره گرفتند و با امام وارد کوفه نشدند و در نزدیکی آن در جایی به نام حَروراء گرد آمدند. منابع «مُحَکِّمَه» یا «حَرُوریه» را نیز به تصریح از قرّاء دانسته‌اند. دستهای از ایشان پس از سخنان امام علی(ع) به خانه بازگشتند و باقیماندگان به دو دسته‌ کنارهگیران و اهل‌نهروان تقسیم شدند و «اهل‌النهروان» عاقبت با علی(ع) جنگیدند. به هر رو، خوارج در صدر اسلام همان قاریان قرآن بوده‌اند. عائشه در همان زمان گفته بود که «ابوالحسن را چه میشود که اصحاب قاری خود را می‌کُشد.»
انتهای پیام

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

کتاب‌درمانی راهکاری مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

دسته بندی: قرآن
0 views


گروه فرهنگی ــ مدیر کل کتابخانه‌های استان گفت: کتاب‌درمانی یکی از راهکارهای مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و کتابخانه‌ها برای برخی به عنوان مکان امن و خانه امید به شمار می‌رود.

راهکاری مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی - کتاب‌درمانی راهکاری مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از قزوین، رؤیا اسماعیلی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: آموزش حقوق شهروندی، عفاف و حجاب، تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ازجمله محورهایی است که برای برنامه‌های هفته کتاب در نظر گرفته‌شده است.
وی افزود: نهادینه شدن فرهنگ کتاب‌خوانی فقط به هفته کتاب ختم نمی‌شود بلکه باید در تمام زمان‌ها در راستای افزایش فرهنگ مطالعه گام‌های مؤثری را برداشت.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند عزم و اراده ملی و حضور دستگاه‌های مختلف فرهنگی، دانشگاه‌ها، حوزه هنری، انجمن‌ها، پژوهشگران، اصحاب رسانه و همهٔ افراد هستیم.
مدیرکل کتابخانه‌های استان اضافه کرد: خانواده، مدرسه و رسانه‌ها سه عنصر اساسی هستند که می‌توانند درزمینهٔ افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی نقش ایفا کنند.
وی تأکید کرد: پدر و مادر به‌عنوان عنصری‌ترین افراد در خانواده می‌توانند کتاب را به‌عنوان کالای اساسی در اختیار فرزندان خود قرار دهند و بتوانند درزمینهٔ افزایش سرانهٔ مطالعهٔ کتاب گام بردارند.
مدیرکل کتابخانه‌های استان گفت: کتاب‌درمانی راهکاری مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و کتابخانه‌ها به‌عنوان یک مکان امن و خانه امید برای تعدادی از افراد شده است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح کوپه دانایی ۵ هزار جلد کتاب در نظر گرفته‌شده که در موضوعات مختلف خانوادگی، حقوق شهروندی، ورزشی و سرگرمی و با لحاظ کردن کم‌حجم و کوتاه بودن کتاب در نظر گرفته‌شده است.
وی اعلام کرد: استان قزوین توانسته است در تأمین منابع کتاب برتر شناخته شود و هم‌چنین انجمن کتابخانه‌های شهرستان البرز نیز به‌عنوان برترین رتبهٔ کشوری انتخاب شد.
اسماعیلی تأکید کرد: در حوزهٔ عفاف و حجاب اداره کل کتابخانه حائز رتبه برتر و درزمینهٔ اشاعهٔ فرهنگ نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر اداره کل شایستهٔ تقدیر شد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر مدارس ازنظر تجهیزات کتابخانه‌ای ضعیف هستند و لازم است تا در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه به همت عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین طرحی مبنی بر طرح اهدای کتاب به‌منظور جلوگیری از حبس کتاب اجراشده است گفت: در این طرح ۲۷ هزار کتاب جذب شد.
مدیرکل کتابخانه‌های استان در پایان گفت: سرانهٔ مطالعهٔ کتاب به‌طور دقیق مشخص نیست اما طبق بررسی‌های صورت گرفته تقریباً ۱۷ دقیقه ثبت‌شده است.

انتهای پیام

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

بهره برداری از ۶ باب مدرسه موقوفه صارمیه/ توجه به سرمایه انسانی رمز توسعه جامعه است

دسته بندی: قرآن
0 views


برداری از ۶ باب مدرسه موقوفه صارمیه توجه به سرمایه انسانی رمز توسعه جامعه است - بهره برداری از ۶ باب مدرسه موقوفه صارمیه/ توجه به سرمایه انسانی رمز توسعه جامعه است

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهر علیزاده در آیین بهره‌برداری ۶ باب از مدارس موقوفه صارمیه در استان اصفهان اظهار کرد: سرمایه ارزشمند هر جامعه نیروی انسانی آن است و جامعه‌ای به‌ پیشرفت و توسعه خواهد رسید که بر توسعه سرمایه انسانی خود متمرکز شود.
وی با بیان اینکه زیربنایی‌ترین کار توسعه انسانی آموزش، تربیت و آماده‌سازی نسل جدید برای آینده کشور است، خاطر نشان کرد: پیشرفت و توسعه چشم گیر کشورهایی نظیر مالزی و ژاپن پس از جنگ جهانی بیان‌گر آن است که اگر بر روی نسل جدید که سرمایه موجود هر جامعه است، سرمایه‌گذاری شود، یقینا جامعه به توسعه مطلوب دست خواهد یافت.
مهرعلیزاده تربیت صحیح کودکان، نوجوانان و دانشجویان را زمینه ساز موفقیت و توسعه ارزش‌های پایدار کشور برشمرد و افزود: یادگرفتن و یاددادن شوخی‌بردار نیست، چراکه نسل آینده کاشفان، محققان و مدیران کلان کشور خواهند شد به همین دلیل رشد فکری، اخلاقی و تحصیلی سرمایه‌های اصلی جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به تغییر رویکرد در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره طی یک‌سال گذشته اظهار کرد: این تغییر رویکرد نتایج موفقیت آمیزی داشت و استانداری اصفهان در طی این‌یک سال با یک تغییر رویکرد بسیار کوچک در قالب عمل با همکاری ادارات و سازمان‌های ذیربط، مدارس نیمه‌ تمامی را که بعضاً ۱۳سال از کلنگ زنی آن گذشته بود، به مرحله بهره‌برداری رساند.
 مهرعلیزاده به کلنگ زنی و ساخت اولین مدرسه استثنایی ویژه دانش آموزان چندمعلولیتی اشاره و تصریح کرد: در آیین کلنگ زنی این آموزشگاه به مسئولان و مدیران مربوطه تاکید شد تا یک سال آینده این مدرسه را به بهره برداری کامل برسانند.
وی با اعلام اینکه ساخت مدرسه در منطقه عاشق‌آباد مورد تاکید قرار خواهد گرفت، افزود: با توجه به نیازمندی منطقه عاشق‌آباد، ساخت مدرسه در این منطقه در اولین پروژه انجام خواهد شد.
استانداراصفهان با انتقاد از روند طولانی ساخت مدارس، گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که به تکنولوژی هسته‌ای خود می‌بالیم و این ضعف بسیار بزرگی است که ساخت مدارس با توجه به مشکلات ۸ سال و بعضا ۱۳ سال بطول انجامد و لازم است که مدیران توجه جدی تری داشته باشند.

انتهای پیام

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

هزینه سنگین فرمول یک برای برزیلی‌ها

دسته بندی: ورزشی
0 views


به گزارش خبرگزاری تسنیم، قرارداد فعلی پیست «اینترلاگوس» برزیل با مسئولان رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد ولی برزیلی‌ها اعلام کرده‌اند که بهبود و ارتقاء سطح کیفی و جو پیست اینترلاگوس برای آنها هزینه زیادی دارد.

برونو کوواس، شهردار سائوپائولو در این مورد می‌گوید: با وجود هزینه‌های زیادی که میزبانی مسابقات فرمول یک و نگهداری پیست برای ما دارد،‌ می‌خواهیم این گرندپری را حفظ کنیم چون برای شهر سائوپائولو اهمیت زیادی دارد.

گرندپری برزیل، تنها رقابت فرمول یک در آمریکای جنوبی است اما برزیل بعد از «فیلیپه ماسا» که در سال ۲۰۰۸ از مسابقات کناره‌گیری کرد، راننده‌ای در F1 نداشته است.

هولدینگ رسانه‌ای «لیبرتی مدیا» آمریکا به عنوان مالک رقابت‌‌های فرمول یک، قصد دارد تا با اضافه کردن گرندپری ویتنام و افزایش میزبانی‌های آمریکا، رقابت‌های F1 را گسترش دهد. از طرفی مدیران فرمول یک نیز تعصب زیادی به حفظ روح ورزشی مسابقات دارند ولی گریزی از فعالیت اقتصادی برای آنها متصور نیست.

مسئولان برگزاری مسابقات فرمول یک می‌گویند: برزیل کشور مهمی برای F1 است ولی عجله‌ای برای تمدید قرارداد اینترلاگوس وجود ندارد.

انتهای پیام/

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

شفاف‌سازی داخلی، اجازه موج‌سواری دشمن بر فضای رسانه را می‌گیرد

دسته بندی: قرآن
0 views


داخلی، اجازه موج‌سواری دشمن بر فضای رسانه را می‌گیرد - شفاف‌سازی داخلی، اجازه موج‌سواری دشمن بر فضای رسانه را می‌گیردبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در نشست صمیمی با خبرنگاران اظهار کرد: اصحاب رسانه استان زنجان مسئولیت سنگین‌تری نسبت به سایر مناطق کشور دارند چرا که نام این استان با پایتخت شور و شعور حسینی مزین شده است.
وی با تاکید بر اینکه نباید از فضای مجازی غفلت کرد گفت: نباید اجازه دهیم رسانه‌های بیگانه فضای کشور را مدیریت کنند زیرا در نظام جمهوری اسلامی خون پاک ۳۰۰ هزار شهید در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی اهدا شده و هنوز هم برای پایداری انقلاب، شهید می‌دهیم.
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ضمن تأکید بر پرهیز از تهمت زدن، تمسخر و به طنز کشیدن، با آبروی انسان‌ها بازی کردن و کارهای غیراخلاقی در فضای رسانه بیان کرد: کیاست، دقت و سرعت در کار رسانه مهم است؛ چرا که اگر غفلت کنیم دشمن جایگزین آن می‌شود.
این مسئول، شفاف‌سازی، دقت در تنظیم خبر، تقویت خوراک رسانه‌های داخلی، تنظیم صحیح خبر و انتخاب تیتر هنرمندانه و مسائلی از این دست از از نکات مورد توجه در انتشار اخبار برشمرد و افزود: رسانه‌ها باید نقد سازنده و مطالبه جدی را مدنظر قرار دهند و لازم نیست حتما این مطالبه در خروجی رسانه منتشر شود؛ چرا که قصد نداریم جامعه را ملتهب کند.
وی با بیان اینکه رسانه، شاه‌بیت جریان‌سازی در جامعه است، اظهار کرد: پارسال کشور با جریان رسانه‌های بیگانه متحمل خسارت‌هایی شد و باید بدانیم رسانه این قدرت را دارد که در جهت مثبت یا منفی یک جریان را به پیش ببرد.
صادقی نیارکی ادامه داد: نگاه کلی در رسانه باید به این صورت باشد که بین مردم و حاکمیت فاصله نیاندازد و نباید با نحوه تنظیم خبر مردم را ناامید کنیم. دستگاه قضایی هم به نوبه خود در بیان صحیح و به‌موقع مطالب می‌تواند در شفاف‌سازی و اعتمادسازی ایفای نقش کند.
این مسئول با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در انتشار اخبار و اطلاعات محذوراتی دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین مربوط به تشهیر، موازین اخلاقی، حقوق شهروندی و قرار گرفتن یک پرونده در مرحله خاص، گاهی اجازه انتشار برخی موضوعات را نداریم.
صادقی‌نیارکی یادآور شد: جریان‌سازی یک اصول دارد که علاوه بر رسانه حتی در اشعار عزاداری هم می‌تواند مهم باشد و وقتی ما خوراک خبری داخل را تامین نکرده و شفاف‌سازی نکنیم، دشمن با موج‌سواری به سود خود جریان‌سازی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه فضای رسانه‌ای استان زنجان پویایی لازم را ندارد، تاکید کرد: حمایت از خبرنگاران را وظیفه خود می‌دانیم اما رفع مشکلات آن‌ها نیازمند حمایت کلان حاکمیتی است.
انتهای پیام

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

دومین جلسه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس برگزار شد

دسته بندی: قرآن
0 views


با حضور نمایندگان مجلس و حقوقدانان شورای نگهبان؛

جلسه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس برگزار شد - دومین جلسه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس برگزار شد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خانه ملت، دومین جلسه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور یکی از حقوقدانان شورای نگهبان و غلامرضا کاتب به عنوان طراح این طرح و تعدادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی برگزار شد.

لازم به ذکر است در اولین جلسه بررسی این طرح آقایان کدخدایی و موسوی از حقوقدانان شورای نگهبان در این جلسه حضور داشتند و نقطه نظرات خود را بیان کردند. همچنین آقایان محمدجواد کولیوند، سید علی ادیانی، محمد حسینی تفرش و میرمحمدصادقی معاون قوانین رئیس مجلس حضور داشتند و به ارائه نظر پرداختند.

بنابر این گزارش دومین جلسه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور آقایان غلامرضا کاتب، محسن کوهکن ریزی، محمد حسینی تفرش، عبدالباسط درازهی و علی محمد مرادی حضور داشتند و نظرات خود را بیان کردند. از طرف شورای نگهبان نیز سام سوادکوهی به عنوان حقوقدان شورای نگهبان و آقای بهادری از پژوهشکده شورای نگهبان حضور داشتند و نظرات خود را در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس بیان کردند.

انتهای پیام

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

کشف محموله ۶ تنی مواد مخدر توسط وزارت اطلاعات

دسته بندی: سیاسی
0 views


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی، با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند ۵ باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر را متلاشی و بیش از ۶ تن پیش‌ساز هروئین و ۳۸۵ کیلوگرم هروئین فشرده کشف و ضبط نمایند. مقصد هروئین‌های مکشوفه اروپا بوده و پیش سازهای هروئین نیز از اروپا بارگیری و در پوشش ترانزیت از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده بود.

در این عملیات‌ها، ۱۱ نفر از عناصر اصلی باندهای قاچاق مواد مخدر که تعدادی از آنها از اتباع کشورهای اروپایی هستند، دستگیر شدند.

طی سال‌های اخیر چندین باند بین‌المللی مواد مخدر که محموله‌های کلان مواد پیش ساز مواد مخدر را از کشورهای اروپائی به داخل کشور منتقل نمودند توسط سربازان گمنام امام زمان (عج ) شناسائی و کشف شده است.

انتهای پیام/

 

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

آیت‌الله مکارم شیرازی: در مبارزه فرهنگی با مواد مخدر ضعیف عمل کرده‌ایم

دسته بندی: قرآن
0 views


مکارم شیرازی در مبارزه فرهنگی با مواد مخدر ضعیف عمل کرده‌ایم - آیت‌الله مکارم شیرازی: در مبارزه فرهنگی با مواد مخدر ضعیف عمل کرده‌ایم

به گزارش ایکنا؛ تسنیم نوشت: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان جنبه‌های مختلف مواد مخدر در دنیا اظهار داشت: جنبه اقتصادی یکی از این ابعاد بوده که به دلیل اینکه درآمد فوق‌العاده‌ای دارد خیلی‌ها آلوده آن می‌شوند.

وی افزود: حتی در بعضی از جراید و اخبار هم آمده که بسیاری از شخصیت‌های مهم در کشورهای مهم نیز به این مسئله دام می‌زنند، و به دلیل درآمد کلانش به افزایش این زمینه کمک می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان مواد مخدر را یک نوع تجارت مرگ دانست و گفت: از لحاظ سیاسی نیز بسیاری از دولت‌های به‌ اصطلاح استعمارگر معتقدند اگر ملت‌ها را به این سمت بکشانند موفق‌تر خواهند بود، حتی در اخبار شنیدم که اسرائیل زمین‌های کشاورزی بسیاری کمی دارد اما اجازه داده که در این زمین‌ها کشت تریاک شود و از آن برای جوانان جنوب لبنان استفاده کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به جنگ تریاک که مربوط به انگلستان بوده و در پی واردکردن تریاک به چین بوده است، افزود: هر چه این آلودگی در میان جوانان بیشتر باشد راه برای رسیدن به اهداف شوم دشمنان بازتر می‌شود.

وی با بیان جنبه اسلامی و شرعی آلوده شدن به مواد مخدر گفت: از نظر شرعی هم مصرف مواد مخدر و آلوده شدن به آن‌ یکی از محرمات مسلم است، بنابراین از جهات مختلف باید با این مسئله مبارزه کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر انجام مبارزه فرهنگی در زمینه مواد مخدر تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارها همان مبارزه فرهنگی بوده و باید رسانه‌ها دست‌به‌دست هم داده و عواقب شوم این کار را به مردم نشان داده و پیشگیری کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر به لحاظ فرهنگی ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: اگر کار فرهنگی در این زمینه صورت گیرد اثرش بیشتر است چرا که پیشگیری تأثیرش بیشتر از درمان است و باید کاری کرد که رسانه‌ها اهمیت بیشتری به آن دهند.

وی با تأکید بر عملی شدن تصمیمات اتخاذ شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر ابراز کرد: این مسئله باید مطالعه وسیعی صورت بگیرد تا ببینیم چه گونه می‌شود در مواجه با مواد مخدر موفق‌تر عمل کرد، در مساجد و اماکن مذهبی نیز برای مردم مسئله مواد مخدر بیان‌ شده و فرهنگ‌سازی شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه کار ستاد مبارزه با مواد مخدر یک کار جهادی است، تأکید کرد: سرمایه یک کشور در درجه اول جوانان کشور هستند، مواد مخدر هم هدفش بیشتر جوانان هستند، اگر نیروی جوان را از یک کشور بگیرند هیچ‌ چیزی برایش نمی‌ماند بنابراین باید در این زمینه کارهای جدی صورت گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر انتشار داستان اندلس در میان جوانان و مردم گفت: با ورود مسلمانان در اندلس، اسلام در حال پیشروی در میان آن‌ها بود و اسپانیایی‌ها با انجام سه برنامه به مقابله با مسلمانان پرداختند، برنامه سوم آن‌ها آلوده کردن مسلمانان با مواد مخدر بود که با انجام این کار جریان اسلام در اروپا پایان گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: الآن در اسپانیا آثار فاخری از اسلام هست اما این آثار امروزه این اماکن تبدیل به موزه و سینما شده است، این‌ها مطالبی است که باید به مردم و جوانان جامعه گفته شود تا با عبرت‌آموزی از آن‌ها به مقابله و مبارزه با مواد مخدر پرداخت.

انتهای پیام/

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب

بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(رض) در قم برگزار می‌شود

دسته بندی: قرآن
0 views


سالگرد ارتحال علامه طباطباییرض در قم برگزار می‌شود - بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(رض) در قم برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛ مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(رض) با اعلام این خبر گفت: به منظور پاسداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت علامه طباطبایی(رض)، در شب نخست این مراسم، همایش علمی «المیزان و علوم انسانی و اسلامی» با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شامگاه روز چهارشنبه ۲۳ آبان ماه ۹۷ در بیت شریف این عالم ربانی برگزار می‌شود.

در این مراسم، پس از قرائت تعدادی از مقالات برگزیده، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران و مسئول پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به ایراد سخن می‌پردازد و پس از آن شرکت‌کنندگان در این همایش از بیانات مرجع عالی‌قدر و مفسر قرآن، حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی (مدظله العالی) مستفیض خواهند شد.

وی افزود: مجموعه مقالات همایش‌ المیزان و علوم انسانی اسلامی در دو جلد کتاب پانصد صفحه‌ای به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تدوین و منتشر شده است که در این مراسم رونمایی و تقدیم حاضران خواهد شد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: شب دوم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(رض) نیز در شامگاه روز پنجشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۹۷ و با مشارکت انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با موضوع «محوریت قرآن و نهج البلاغه در تبلیغ» برگزار می‌شود که در این جلسه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و همچنین میهمانانی از علمای بلاد و حوزه علمیه نجف اشرف حضور خواهند داشت و از برخی شخصیت‌های علمی و تبلیغی تکریم و تقدیر خواهد شد.

نجفی قدسی اضافه کرد: در این مراسم پس از سخنان کوتاه چند نفر از علماء و بزرگان که در عرصه‌های تبلیغی و ترویجی تلاش گسترده‌ای داشته‌اند، جناب حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی سخنانی ایراد خواهد کرد و پس از آن همگان از بیانات مرجع عالی‌قدر و مفسر قرآن، حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی (دامت‌برکاته) مستفیض خواهند شد.

انتهای پیام

لینک منبع

قالب وردپرس

دانلود یا ادامه مطلب